Cum sa cumperi o masina second hand sau de ocazie

Din diverse motive, pe care nu le vom detalia aici, esti pus in situatia sa cumperi o masina second hand sau de ocazie, adica la mana a doua. Daca este si prima oara cand o faci, atunci credem ca in acest articol vei gasi câteva sfaturi pertinente. De la a face unele de studii pe internet si pana la a va sfătui  cu prietenii și familia, in cele ce urmează va oferim  o listă de sfaturi și recomandări cu privire la cum sa cumperi o masina second hand sau de ocazie.

masina second

Beneficiile cand ai ocazia sa cumperi o masina second hand sau de ocazie

Evitarea deprecierii daca ai cumpara o masina noua

Este cunoscut faptul că odată ce o mașină nouă a ieșit pe poarta dealer-ului, valoarea sa se ​​depreciază imediat. În primii doi ani, o masina noua poate pierde aproximativ 30% din valoarea sa inițială. Asa ca dacă vă decideți să va  vindeti  mașină la câțiva ani după ce ați cumparat-o, vei pierde mult mai mult bani decât dacă ai fi cumpărat una second hand.

 

Prețul

În cazul în care deprecierea este cel mai mare dezavantaj atunci când cumpărati o masina noua, atunci acesta este, cu siguranta cel mai  puternic motiv ca sa vă cumpărați o mașină second hand. Nu este prea mare diferență între o mașină nou-nouță și o mașină veche de doi ani. Prin cumpararea unei masini noi, practic vei da cu  30% mai mult. Asta doar daca nu tineti neaparat sa simtiti mirosul de masina noua.

Puteți economisi bani chiar mai mult, dacă vă decideți să cumpărați  mașini mai vechi, care au multi kilometri la bord. Puteți s-o cumpărați pentru 2000-3000 de euro si s-o tineti  câțiva ani.

masina second hand trabant

O gama mai mare de unde puteti alege

Pentru că autoturismele second sunt mai ieftine decât cele noi, va puteti extinde în mod eficient gama de autoturisme pe care le puteți achiziționa. În loc de a fi doar un vis, o mașina de lux sau  sport poate deveni o certitudine. Stiu cazul unui prieten care gasise sa cumpere un Mercedes Benz pentru aproximativ 5.000 de euro. Nu-i venea să creadă ! Ceva trebuia să fie în neregulă cu ea. Asa ca l-a luat pentru un test drive și apoi l-a dus la un mecanic. Acesta i-a spus ca masina este in stare excelenta. A condus-o cativa ani buni fara vreo problema mecanica la ea.  In concluzie, dacă veti cauta cu rabdare, puteți găsi masini in stare excelenta, super ieftine.

Economisiti  bani cu privire la asigurări

Daca iti cumperi o masina folosita, puteți economisi bani  si de la CASCO.

 

Te gândești vreodată când pleci la drum cu mașina cum ai gestiona o situație neprevăzută? O pană de cauciuc? Zgomote ciudate sub capotă?  Mașina se oprește inexplicabil și riști să rămâi pe marginea drumului? Ce trebuie să faci?

  1. În cazul unui incident rutier, oprește mașina pe partea dreaptă și rămâi calm: echipa de interventie 9695  va veni in cel mai scurt timp sa te ajute.
  2. Apelează 021 9695 sau 004021 212 9695, iar operatorii îți vor oferi asistența și informațiile necesare, în funcție de natura evenimentului rutier.
  3. În cel mai scurt timp posibil, o echipă 9695 va veni către tine pentru a soluționa problema apărută și semnalată.

Pentru a profita de toate aceste avantaje si de a putea pleca oricand fara griji la drum, tot ce iti trebuie este sa  achizitionezi din timp un card de asistenta 9695.   Click pe imagine pentru a afla mai multe detalii!

 

asistenta rutiera

asistenta rutiera

Proprietar privat sau o reprezentanță?

Atunci când vă cumpărați o mașină second hand, aveți doi vânzători posibili: un proprietar privat sau o reprezentanță. Fiecare are avantajele și dezavantajele sale.

Dacia_1300_Poina_Brasov

Proprietar – Avantaje

Oferte multiple. Când ați cumpărat de la o persoană care a pus un anunț într-un ziar sau pe internet, puteți găsi de multe ori unele oferte foarte bune.. Puteți găsi o mașină mai veche cu kilometraj redus, deoarece batranica care avea masina doar a condus-o la biserică și la supermarket. Masina ar putea mirosi ca naftalină, dar vă veți bucura de mirosul dulce al banilor economisiti.

Negocierile sunt mai puțin intimidante. Negocierile pot fi, de asemenea, mai puțin intimidante pentru că lucrați cu o persoana obișnuită și nu cu un agent de vânzări foarte bine pregătit. Mai mult decât atât, dealerii de multe ori să încearca să va convinga sa cumparati si accesorii care nu sunt necesare: covorase suplimentare sau cine stie ce tuning-uri, etc. Când cumpărați de la un proprietar, ei doar iti vinde  masina si nimic mai mult. Este o experiența mai puțin iritanta.

Proprietar – Dezavantaje

Negocieri complicate și enervante. Proprietarii tind să fie mai atașat la mașinile lor decât dealerii. Pentru ca ei, de cele mai multe ori nu vând doar un produs, ei vând o amintire. Vă puteți întâlni cu cineva care vrea sa vândă  mașina  bunicului și  urăște s-o vadă  ca a ajuns la o  “persoana greșită.”

Nu va puteti folosi de Protectia Consumatorului. Vânzările private nu sunt în general acoperite de garanția implicită. Garanțiile implicite sunt garanții nerostite și nescrise care fac vânzătorii responsabili în cazul în care produsul pe care îl vinde nu îndeplinește standardele de calitate rezonabile. Când cumperi de la un proprietar, sunteți in situatia de a cumpăra  masina “asa cum este”, adică în cazul în care mașina are o problemă (cunoscuta sau nu de către vânzător), odată ce ați cumpăra mașina, devine problema ta și vânzătorul nu poate fi implicat in a remedia problema.

Dealer – Avantaje

Servicii suplimentare. Dealerii va ofera de multe ori servicii suplimentare, gratuit, lucru pe care un vânzător privat nu are cum sa vi-l ofere. De exemplu, dealer-ul va poate face o curățenie completa și detaliata, un schimb de ulei gratuit, sau o reducere la prima revizie daca o faceti la ei in service.

Buy-back. Sunt dealeri care, va permit să faceți ,,upgrade” la  vehiculele cumparate de la ei în fiecare an sau doi, fără a fi nevoie să luati un împrumut pentru masinai. Este destul de interesant.

Experiență de negociere mai buna (eventual). Experiența de negociere poate fi un pic mai mare cu dealeri. E doar o tranzacție de afaceri pentru ei. Puteți evita o parte din bagajul emotional pe care il veți intalni de multe ori atunci când negociați cu proprietarii.

Finanțare. Dacă nu aveți toti banii pentru a cumpara o masina folosita, un dealer poate oferi de multe ori finantare pentru a vă ajuta să faceți achiziția. Lucruri cum ar fi cash-back sau vanas zero, poate face finanțarea unui automobil second hand, un lucru rezonabil.

cumperi o masina second hand

Dezavantaje – dealer

Prețurile de listă mai mari. Prețurile de listă la dealerii tind să fie mai scumpe decât atunci când cumpărati de la un proprietar. Cu toate acestea, se poate negocia, de obicei, cu ușurință.

Negociere sub presiune. Negocierea cu vânzătorul de mașini poate fi mai grea decât atunci când cumpărati de la proprietari. Vanzarea este ceea ce fac tipii astia de o viață. Ei știu fiecare truc din carte și le vor dezlănțui asupra ta, fără ezitare.

Pret de vanzare mai mare decat cel initial. Dealerii vor încerca să creasca pretul de vânzare. Ei vor să vă spuna că aveți nevoie să adăugați garanție extinsă sau că aveți nevoie de noul sistem de navigatie. Dacă nu ești atent, te poate duce sa dai si cu 1.000 de euro mai mult decât valoarea inițială, pur și simplu pentru că v-ati lăsat convinsi sa achizitionati suplimente inutile. Sfat, in cazul în care vânzătorul insista pentru o periaoda extinsă la perioada de garanție, spune-i ca esti de acord numai în cazul în care acesta scade pretul masinii câteva sute de euro.

Finanțare. Finanțarea este atât un avantaj și dezavantaj. Când finanțați o masina folosita, puteți ajunge să plătiți cateva mii de euro mai mult pentru masina decât dacă ai fi plătit în numerar. Dealerii care finanțează asta si intentioneaza mai mult decat sa vanda masina in sine. Economisiți banii. Platiti în numerar.

Studiul pe internet. Când v-ați decis cu privire la tipul de masina pe care doriți, începeti sa aflati valoarea sa, folosind instrumentele disponibile on-line. Este esențial să știi care este valoarea de piata a unei masini folosite atunci când începeți negocierea.

Cum să verificati o mașină second hand

Bine. Deci, v-ați ales un automobil second hand, va place, si este accesibila din punct de vedere fianaciari. Înainte de a face o ofertă, trebuie s-o verificati  pentru a vă asigura că nu cumparati  o rablă. Acest lucru este important mai ales dacă o cumpărați direct de la proprietar. Cea mai buna solutie este de a duce masina la un mecanic in care aveți încredere și lasă-l s-o verifice pentru orice defect posibil. Dacă nu aveți la îndemână un mecanic, iată cum puteți inspecta o mașină utilizată.

Înainte de a porni mașina, fa-i aceasta verificare inițială

Uită-te sub masina daca este sau nu ruginita. Un automobil second hand, cu o caroserie ruginita nu suna bine. Chiar daca se poate repara, acest lucru poate fi costisitor și consumator de timp. Alege o altă mașină.

Verificați anvelopele și roțile. Uita-te la uzura pneurilor. O uzură neuniformă în partea din față ar putea însemna ca roțile sau suspensie nu au geometria reglata.

Verificați exteriorul. Uita-te pentru portiuni  vopsite recent. Acest lucru poate indica avarii ale  caroseriei. Puteți gasi uneori  ca  pe bandoul (chedereul) de cauciuc al parbrizului sau geamurilor laterale este pulverizat cu un strat de vopsea. Apăsați aceste zone revopsite și ciocaniti-le, observand daca nu cumva suna altfel decat tabla din jur. Este semn ca aceste portiuni au fost refacute  cu chit.

Verificați interiorul. Cu siguranta nu vrei un automobil second hand, care e  rupt în bucăți pe interior. Când inspectați interiorul, verifica si kilometrajul. În cazul în care acesta afiseaza putini kilometri dar dar uzura din interior este strigoatoare la cer, ceva s-ar putea sa nu fie in regula.

Uită-te sub capota. Dacă vedeți piulite si suruburi cu urme de chei, ar putea fi un indiciu ca au fost facute  lucrări de reparații de proastă calitate. Verifica bujiile pentru a vedea dacă acestea sunt mai noi decât restul motorului. În cazul în care acestea sunt, asta e un semn masina a suferit întreținere regulată. Asta e un lucru bun.

Condu masina cu motorul rece. Un motor rece vă va spune mult mai mult despre starea lui decat dupa ce s-a incalzit.

Planificați-vă traseul. Vrei sa faci un testdrive care sa fie similar cu experienta de conducere de zi cu zi. Sigur masina ar putea sa se comporte frumos pe străzile din cartier, dar cum se simte pe autostrada? Fa un testdrive combinat din strazi urbane, drumurile rurale, și locuri de parcare.

Rotiți cheia. Pornește mașina cu ușurință? Motorul face zgomote ciudate la pornire? Rotiți cheia de mai multe ori sa vedeti cum se comporta masina?

Verificați senzorii. Testați ștergătoarele, luminile, radioul și aerul condiționat/clima. Nu ar trebui să fie nici o scădere considerabilă a performanțelor motorului atunci când porniți clima.

Verificați transmisia. Daca masina are o transmisie automată, aceasta nu ar trebui să facă niciun zgomot puternic sau inertie atunci când schimba treptele de viteză. O transmisie manuală ar trebui să schimbe lin treptele de viteza. De asemenea, verificați ambreiajul unei transmisii manuale schimband, la turatie mica într-o treaptă de viteză mai mare, cum ar fi din treapta a 3-a in treapta a 4-a. Dacă ambreiajul este bun, turatia  va scădea dar nu se va opri. Dacă ambreiajul este rău, motorul isi va pastra turatia dar va intra foarte greu in viteza.

Verificați frânele. Găsiți un drum fără nici un trafic și accelera până la aproximativ 80 km/h. Apasati puternic pedala de frana. În cazul în care autovehiculul trage la dreapta sau la stânga, aceasta poate însemna aveți un etrier care pierde presiune sau nu are lichid hidraulic suficient pe partea opusa celei in care trage. De asemenea, dacă vă simțiți un tremurat atunci când frână, aceasta ar putea însemna ca discurile de frâna sunt deformate. Pedala de frână trebuie să se simtă, de asemenea, ferm atunci când apăsați în jos pe ea. Dacă frâna se duce la podea, ar putea fi necesar să înlocuiți cilindrul principal.

cumperi o masina second hand

Verificați geometria. În timp ce conduceți, luati mâinile de pe volan pentru o clipă și a vedeti dacă mașina trage într-o parte. Dacă da, s-ar putea sa aveti unele probleme de aliniere fata-spate.

Verificați pentru fumul de pe teava de esapament. Veți avea nevoie de un prieten pentru acest test. În timp ce turati puternic motorul, luati piciorul de pe pedala de accelerație complet pentru câteva secunde, iar apoi apasati-l din nou. Dacă vedeți un nor albastru de fum, aceasta înseamnă ulei ars, iar masina ar putea sa aiba probleme interne ale motorului care ar putea necesita o revizie.

Condu masina pe un drum accidentat. Verifica modul în care mașina răspunde la denivelari. Dacă vă simțiți zdruncinaturi puternice, amortizoarele sunt, probabil, uzate.

Ascultă. Dacă auziți zgomote suspecte, e o problemă. Sigur, rabla poate fi reparata, dar de ce sa pierdeti timpul sau bani?

Negociere. Am putea dedica un întreg articol pentru acest lucru, asa ca o vom face mai tarziu.

Bine, poate că ne-au mai scapat anumite aspecte. Vom reveni cu mare placere. Dar voi? Ce alte sfaturi de cumparare a autoturism second-hand aveti? Ce ar trebui să știm atunci când cumpăram o mașină second-hand? Împărtășiți-ne sfaturile dumneavoastră în comentarii.

 

Posted in Masini si alte vehicule, Scoala vietii and tagged , , , , , , , , , , , , , .

Evrika

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.